۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

پیام تبریک رییس دانشگاه اصفهان به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1401-1402

دکتر حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان آغاز سال جدید تحصیلی 1401-1402 را به دانشگاهیان تبریک گفت.

 

 

به نام خدا

بسم الله الرحمن الرحیم

دگرباره آیین قدسی تعلیم و تعلم بازآرایی شد و سال تحصیلی جدید فرارسید، آغاز سال تحصیلی 1401-1402 را خدمت دانشجویان عزیز، استادان گرانقدر و کارمندان کوشا صمیمانه تبریک عرض می‌کنم. همزمانی آغاز سال تحصیلی با اربعین حسینی و ایام دفاع مقدس بویژه در موقعیت کنونی، یادآوری می‌کند که دانش و معرفت با آزادی، آزادگی، شهامت، ایثار و اثرگذاری بر جامعه هماهنگ و درهم پیوسته‌اند.

حضور بانشاط و مشتاقانۀ خانوادۀ دانشگاه اصفهان بویژه دانشجویان به عنوان گوهرهای گرانبهای این مرز و بوم در صحنۀ علم‌جویی و معرفت‌افزایی، نویدبخش آینده‌ای روشن و پرتوفیق برای ایران اسلامی است. آینده‌ای که ریشه در گذشتۀ درخشان فرهنگ و تمدن دیرپای ایرانی اسلامی دارد و بنایی رفیع‌تر و پرفروغتر از گذشته خواهد بود.

در این فرهنگ و تمدن همواره جویندگان علم و دانش پیشران جامعۀ بشری بوده‌اند، با دو بال علم و دین بر فراز هستی پرگشوده‌اند، ناشناخته‌های این عالم را به بشریت معرفی کرده‌اند و از این ظرفیت ها به شکلی مؤثردر مسیر کمال و تعالی بهره گرفته‌اند. با توجه به معادلات و مناسبات مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، در عصر حاضر نیاز به حضور فعال و مؤثرِ دانشگاه در جامعه بیش از پیش احساس می‌شود. بر همین اساس، ضروری است دانشگاه ها با شتابی دوچندان و با انجام کارهایی عمیق و باکیفیت به سوی جامعه‌محوری حرکت کنند و محل و ملجأی برای رفع خواسته ها و نیازهای جامعه باشند. بر دانشگاهیان است که با ابتکار و پیشروی، دانشگاه های جامعه‌محور را شکل دهند تا فرهنگ و تمدن غنی ایرانی اسلامی بر بلندای قلۀ فرهنگ و تمدن بشری نمایان شود و اثرگذاری بر جامعه و تمدن‌سازی نخستین و تنها هدف دانشگاه تلقی شود. با شکل گیری چنین دانشگاه هایی، جامعه نیز دانشگاه محور می شود و نیازها و خواسته‌های خویش را در تمام عرصه‌ها به دانشگاه عرضه خواهد کرد.

دانشگاه اصفهان با پیشینه‌ای درخشان و پر افتخار در عرصه‌های علمی و اجتماعی بر خود می‌بالد که سرمایه‌ای ارزشمند و بی‌بدیل از دانشجویان پرامید، آینده‌دار، مشتاق، صبور و پرشور؛ استادان مشفق، متخصص و متعهد و کارکنان صدیق و کوشا دارد. این سرمایه بی‌شک از ظرفیت بزرگ دانشگاه اصفهان برای دستیابی به اهداف دانشگاه جامعه‌محور و تمدن‌ساز نشان دارد.

بر ما دانشگاهیان است که در ادامۀ کوشش های ارزشمند قبلی در نسل های مختلف دانشگاهی، با تمرکز بر جامعه‌محوری و تمدن‌سازی و هدفمندسازی همۀ فعالیت های دانشگاهی در این راستا، حرکتی بنیادین و جهشی عمده در محورهای مذکور ایجاد کنیم. تنها از این طریق است که می‌توان برای جامعه و بشریت سودمند بود و اهداف مهمی چون ارتقای قدرت نرم، رونق‌بخشی به اقتصاد دانش‌بنیان، حل مشکلات و مسائل جامعه و در نهایت دستیابی به جامعه‌ای متعالی و پیشرفته را چشم داشت. جامعه‌محوری نیز جز از طریق حضور هوشمندانه و فعال در عرصه‌های اجتماعی و شناسایی معضلات و مسائل در عرصه‌های مختلف، ممکن نیست.

 بر همین اساس، در این مسیر دانشجویان پرشور و هوشمند ضمن حفظ و ارتقای روحیۀ علم‌آموزی و معرفت‌جویی، همواره درصدد شناسایی و رفع مشکلات جامعه خواهند بود، استادان فعال و گرانقدر نیز در برنامه‌ریزی و طراحی مجموعۀ فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود به گونه‌ای عمل می‌کنند که حرکتی هدفمند و مؤثر به سمت جامعه‌محوری و تمدن‌سازی داشته باشند.

در این میان ظرفیت کارکنان عزیز و بدنۀ قوی کارشناسی دانشگاه اصفهان نیز نقطۀ قوتی برای تحقق اهداف گفته شده به شمار می‌آید. افزون بر آنچه گفته شد زیرساخت های فنی و امکانات و تجهیزاتی که در دانشگاه بزرگ اصفهان استقرار یافته است می‌تواند در این مسیر راهگشا و یاریگر باشد.

در پایان برای همۀ اعضای خانوادۀ دانشگاه اصفهان در سایۀ عنایات امام عصر (عج) تندرستی و توفیق آرزو می‌کنم.

 

وآخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

حسین هرسیج

                                                                                                                      شهریور 1401

تاریخ:
1401/07/09
تعداد بازدید:
9942
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal