۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
FA
دانشگاه اصفهان

برگزاری مراسم معارفه و تکریم رییس دانشکده علوم و فناوری های زیستی

سرپرست دانشگاه اصفهان، در مراسم معارفه و تکریم رییس دانشکده علوم و فناوری های زیستی ضمن تأکید بر چشم اندازی فراملی در دستاوردهای علمی، خواستار بازنگری در فعالیت های مبتنی بر فناوری های نوین در این دانشکده شد.

سرپرست دانشگاه اصفهان، در مراسم معارفه و تکریم رییس دانشکده علوم و فناوری های زیستی ضمن تأکید بر چشم اندازی فراملی در دستاوردهای علمی، خواستار بازنگری در فعالیت های مبتنی بر فناوری های نوین در این دانشکده شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان در این مراسم ضمن تشکر از زحمات دکتر حجت اله سعیدی رییس وقت دانشکده علوم و فناوری های زیستی تصریح نمود: دکتر سعیدی از مدیران ممتاز، متعهد، با تجربه و صبور دانشگاه هستند که در حال حاضر به عنوان معاون آموزشی دانشگاه از تجربه و تخصص ایشان بهره مند هستیم.

دکتر هرسیج در ادامه ضمن معرفی خانم دکتر اعتمادی فر به عنوان رییس دانشکده علوم و فناوری های زیستی اظهار داشت: انتخاب خانم دکتر اعتمادی فر به واسطه شایستگی های ایشان به لحاظ علمی و تجارب ارزنده در مسئولیت های اجرایی در حوزه معاونت دانشکده بوده است.

وی در ادامه افزود: تفکر مدیریت جدید دانشگاه مبتنی بر شایسته سالاری و فراجنسیتی است و این تفکر باید به عنوان یک اصل و مبنا در انتخاب مدیران ارشد دانشگاه رعایت شود.

 دکتر هرسیج همچنین ضمن مخالفت با تبعیض جنسیتی در دانشگاه، خواستار مشارکت و توجه خانم دکتر اعتمادی فر درخصوص برنامه راهبردی 1401 در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در دانشکده شد و بر این مهم تأکید نمود. 

سرپرست دانشگاه اصفهان همچنین با  اشاره به ظرفیت بالای دانشکده علوم و فناوری های زیستی در حوزه های فناوری های نوین و بیوتکنولوژی اظهار داشت: جذب نیروهای نخبه جوان و روزآمد شدن در عرصه های مختلف علمی راهی برای تسریع در دستیابی به دانشگاهی جامعه محور و تمدن ساز است.

وی راه اندازی رشته های جدید و مورد نیاز جامعه را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح نمود: هدف ما ارتقاءکیفی دانشگاه و تحقق شایسته سالاری در راستای رفع مشکلات کشوری است.

 دکتر هرسیج افزود: برای دستیابی به دانشگاهی جامعه محور و تمدن ساز ابتدا باید اقدام به راه اندازی بانک اطلاعاتی نمود و بعد از شناسایی نیازهای جامعه با بهره مندی از مدیریت مشارکتی در راستای رفع مشکلات جامعه گام های مؤثری برداشت.

سرپرست دانشگاه بر حفظ شاخص های علمی دانشکده تأکید و خواستار رعایت مؤلفه های اخلاق، ادب ، ایثار و از خودگذشتگی به منظور پیشرفت و توسعه دانشکده و دانشگاه شد.

سرپرست دانشگاه همچنین بر اهمیت نقش جوانان در جایگاه مدیریتی با نگاه بر بیانیه گام دوم انقلاب تأکید و ضمن اشاره به نقش کلیدی جوانان در پیشرفت و توسعه علمی کشور خواستار توجه بخش های مختلف دانشگاه به منظور بهره مندی از پتانسیل بالای نیروهای نخبه و جوان در راستای پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه شد.

دکتر هرسیج در ادامه اظهار داشت: با توسعه فناوری نانو و بیو در دنیای پیشرفته امروز، ما شاهد شکل گیری نوع جدیدی از جهانی شدن هستیم و اینجا نقش دولت ها و صنایع کم رنگ و نقش افراد و گروه ها زیاد می شود.

وی ادامه داد: نقش اصلی را متفکرین دارند و جهانی شدن به نوعی دیگر در حال انجام است. در این فضایی که در دنیا ممکن است ما را به فضاهای ماقبل صنعتی شدن سوق بدهند و بگویند شما هم همان کارخانه ها را بیاورید و به توسعه یافتگی برسید، مسائل و مشکلات زیست محیطی از همین تفکر نشات گرفته است.

سرپرست دانشگاه اصفهان بیان کرد: این راهی بوده که غرب رفته است و منجر به تخریب محیط زیست شد وقتی متوجه شدند، مسئله خود را این طور حل کردند که صنایع را به کشورهای جهان سوم انتقال بدهند ولی دانش فنی در انحصار خودشان باقی بماند و خودشان در بحث توسعه پایدار و محیط زیست فعال شوند.

دکتر هرسیج تصریح نمود: ما نیز باید از تجارب کشورهای دیگر عبرت بگیریم. این تجربه ای بوده که کشورهای غربی داشته و دچار چالش هایی شدند و سعی کردند مشکل خودشان را حل کنند ولی مشکل را به کشورهای جهان سوم تسری دادند. ما باید به دنبال توسعه و پیشرفت باشیم ولی نه از راهی که دیگران رفتند، بحث جامعه محوری و تمدن سازی دقیقاً با توجه به این سوابق مطرح می شود. ما باید مسئله را شناسایی کنیم و راه حل متناسب با کشور خودمان با دید تمدنی داشته باشیم.

 

شایان ذکر است دکتر حجت اله سعیدی نیز ضمن ارایه گزارش مبسوطی از فعالیت های 4 ساله مدیریت خود در دانشکده علوم و فناوری های زیستی برای خانم دکتر اعتمادی آرزوی موفقیت نمود. وی همچنین فعالیت در این دانشکده را به عنوان یکی از بزرگترین افتخارات خود دانست و تصریح نمود: تلاش های زیادی برای رفع چالش ها و مشکلات این دانشکده انجام شده و امید است هیات رئیسه مساعدت های لازم به منظور بهبود وضعیت موجود این دانشکده را در دستورکار خود قرار بدهند.

 

همچنین خانم دکتر اعتمادی فر رییس دانشکده علوم و فناوری های زیستی نیز ضمن تشکر از حسن اعتماد دکتر هرسیج اظهار داشت: دانشکده علوم و فناوری های زیستی یکی از بازوهای مهم علوم پایه است که باید تمهیدات ویژه ای در راستای توسعه علمی این دانشکده انجام شود.

وی بحث اشتغال زایی برای دانش آموختگان را بسیار ضروری دانست و خواستار بهره مندی از خرد جمعی اساتید و صاحب نظران این دانشکده در راستای فراهم آوردن تسهیلات لازم برای دانش آموختگان رشته های علوم زیستی در دانشگاه شد.

گفتنی است: این مراسم روز سه شنبه 24 اسفند 1400 با حضور هیأت رئیسه، اعضای هیأت علمی، کارکنان و جمعی از دانشجویان در محل سالن محمد رسول الله (ص) دانشکده علوم و فناوری های زیستی برگزار شد.

 
 
 

 
 
 
 
 
تاریخ:
1400/12/24
تعداد بازدید:
13350
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal