۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

کسب رتبه اول طرح استاد دانشگاه اصفهان در چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی

کسب رتبه اول طرح استاد دانشگاه اصفهان در چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی

طرح دکتر امیر حسین نوارچیان استاد دانشکده فنی و مهندسی گروه مهندسی شیمی دانشگاه اصفهان با عنوان"ارزیابی فنی و اقتصادی و زیست‌محیطی استفاده از سوخت‌ حاصل از پسماند (RDF) به عنوان سوخت کمکی کارخانجات سیمان" موفق به کسب رتبه اول طرح پژوهشی در محور محیط زیست  در چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی شد.

به گزارش وب سایت خبریuinews  در مراسم اختتامیه  چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی و اولین جشنواره فن پژوهی، طرح پژوهشی دکتر امیرحسین نوارچیان استاد دانشکده فنی مهندسی گروه مهندسی شیمی دانشگاه اصفهان به عنوان رتبه اول طرح پژوهشی در محور محیط زیست  معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

بنا به گزارش  مذکور دکتر نوارچیان در گفتگوی اختصاصی با واحد خبر روابط عمومی ضمن معرفی خانم ها زهرا حقانی و نگار محمودی به عنوان همکاران این طرح، اظهار داشت:یکی از منابع مهم انرژی در دنیای امروز، سوخت‌های مشتق از پسماند (RDF) است. بکارگیری RDF  به عنوان یک منبع سوخت، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی موجود، مزایای بسیار دیگری همچون جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک، کمک به کاهش گرمایش جهانی و کاهش هزینه دفع پسماند را به همراه دارد. یکی از بهترین گزینه‌ها برای بکارگیری RDF، استفاده از آن به عنوان سوخت کمکی در کوره سیمان است. این انتخاب به دو دلیل است، اول اینکه سیمان یکی از پرمصرف ترین صنایع از نظر انرژی است و دوم اینکه شرایط دمایی و همچنین زمان ماند در کوره سیمان شرایط مناسبی را برای به حداقل رساندن مواد سمی تولید شده در حین سوختن RDF فراهم می‌آورد.  

وی تصریح نمود: ............................
 
برای مطالعه این خبر بر روی لینک کلیک نمایید 
تاریخ:
1400/04/13
تعداد بازدید:
5877
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal