۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

تحقیقات کاربردی دانشگاه اصفهان منشا فناوری های آینده

دکتر طالبی در بیست و یکمین هفته ملی پژوهش و فناوری و بیست و سومین مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه اصفهان تحقیقات کاربردی دانشگاه اصفهان را منشا فناوری های آینده دانست.


دکتر طالبی در بیست و یکمین هفته  ملی پژوهش و فناوری و بیست و سومین مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه اصفهان تحقیقات کاربردی دانشگاه اصفهان را منشا فناوری های آینده دانست.

به گزارش وب سایت خبریuinews  بیست و یکمین هفته  ملی پژوهش و فناوری و بیست و سومین مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه اصفهان به صورت نیمه مجازی برگزار و از 85 نفر پژوهشگر برتر دانشگاه اصفهان  تجلیل به عمل آمد. این مراسم از طریق آپارات  و سایر شبکه های مجازی دانشگاه به صورت زنده پخش و مورد استقبال قرار گرفت. 

دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان در این مراسم سیاست های پژوهشی دانشگاه را حرکت به سمت پژوهش های کاربردی و جامعه محور دانست و از اقدامات مهم و موثر حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ابراز رضایت نمود  و تصریح نمود: با توجه به محدودیت منابع برای سرمایه‌گذاری روی همه‌ی حوزه‌های پژوهش در دانشگاه در حد کمال، لازم است به عنوان یک رسالت فرهنگی، دانشگاه‌ها اثبات کنند که پربازده‌ترین ساختار از بعد اقتصادی، نهاد پژوهش است. از این رو لازم است بدون لطمه‌ خوردن به سرعت حرکت در مرزهای دانش، به نیازهای امروز وفردای کشور هم توجه شود. دانشگا‌ه‌ها باید تلاش کنند هم به نیازهای فوری و امروز و هم به نیازهای آینده‌ی کشور بیندیشند و این دو بعد را با هم پیش ببرند. با توجه به این که روز به روز از صنایع متکی به بودجه‌ی عمومی و نفتی کاسته می‌شود،‌ به لحاظ اقتصادی نیازهای بیشتری به سوی دانشگاه‌ها متوجه می‌شود، اما لازم است دانشگاه‌ها به شبکه‌ی بازار، فناوری، پژوهش و آموزش به صورت یک زنجیره توجه کنند و بدانند در هر بخش چه نقشی را باید ایفا کنند و برای ورود بازیگران دیگر از جمله‌ شرکت‌های دانش بنیان که محصول دانشگاه‌اند برنامه‌ریزی کنند. امیدواریم بخش های مختلف جامعه که اساسا" به آن صنعت اتلاق می شود به این باور برسند که تنها راه برون رفت از وابستگی تکیه بر دانش و فناوری ساخت داخل است و دستگاه ها این ظرفیت علمی را دارند که در مسیر طرح و توسعه به آن ها کمک کنند. در چنین شرایطی دانشگاه ها نیز به سمت و سوی پژوهش های خود را کاربردی کرده و خدمات متقابل دانشگاه و جامعه تقویت می شود.

رییس دانشگاه همچنین افزود 
برای مطالعه این خبر بر روی لینک کلیک نمایید 
تاریخ:
1399/10/02
تعداد بازدید:
7718
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal